Skip to content Skip to footer
Sale!

I Fiori di Bach – Sergio Abram

25,00

Title | I Fiori di Bach
Author | Sergio Abram
ISBN | 9788899462574

Pages | 200 + 38 illustrated cards

DOWNLOAD THE EXTRACT

A complete manual to recognize, collect, produce and use all 38 Bach flowers.

Description

Title | I Fiori di Bach
Author | Sergio Abram
ISBN | 9788899462574

Pages | 200 + 38 illustrated cards

DOWNLOAD THE EXTRACT

A complete manual to recognize, collect, produce and use all 38 Bach flowers.
38 beautiful illustrated cards to use for the intuitive choice of flower remedies to be taken.
A clear and precise description of all the various stages of preparation: the mother tincture (TM), the stock bottle and the bottle with the remedy for therapeutic treatments.
Precise and detailed botanical indications with more than 200 high quality color photos allow the recognition of the essences to be collected in Nature.
All the indications of Edward Bach and further information on the effects generated by each individual essence, for the correct choice of the floral remedy.

Sergio Abram , researcher of vast interests in the flora-fauna-environmental sector, professional photographer, he is the author of hundreds of articles and about fifty volumes of a naturalistic nature.

1 review for I Fiori di Bach – Sergio Abram

  1. francesco mossolin (verified owner)

    Tratta da: https://www.ilgiardinodeilibri.it/libri/__fiori-bach-abram-libro.php

    Meraviglioso! Quest opera è la migliore che abbia acquistato fino ad oggi per le immagini nitide, ingrandite, il nome, l etimologia del nome, habitat e caratteristiche botaniche, citazioni dagli scritti del Dott Bach, lo stato disarmomico e armonico e infine pensieri poetici pieni d amore dello stesso autore Sergio Abram. Si percepisce chiaramente che nasce da una esperienza diretta, vissuta e sentita in prima persona e questo a mio parere fa di questo testo una “Perla”. All interno c’è anche la spiegazione di come fare la madre dell essenza floreale e la preparazione dei rimedi. Mi è piaciuto davvero tanto perché ho molto tentennato tra questo libro e un altro dello stesso argomento che avesse le carte, ma ilmio intuito mi ha condotto alla scelta migliore. L unica nota un po’ “deludente” sono il materiale utilizzato per le carte, sono di cartoncino spesso, ma non plastificate. Le immagini però sono davvero evocative, nitite, ingrandite che a mio avviso non hanno niente a che vedere con altri mazzi concorrenziali,(visti anche altri negozi fisici) infatti provvederò a plastificarle per utilizzarle nel tempo senzache di deteriorino. Sono immagini che parlano, grazie per aver realizzato questa opera!

Show only reviews in English (0)

Add a review

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Call Now Button